Mikrolån - den smidiga lösningen rakt ner i kreditträsket?

Ja ni som testat det här med mikrolån kanske kan tala om för mig om/varför det är så bra som reklamen försöket påskina? Tänker man över huvud taget på att ett mikrolån på säg, 5000:- ska betalas tillbaka oftast redan månaden efter? Kan man då ärligt säga att man har råd att betala tillbaka efter en månad? För hade man 5000:- för lite enàmånaden känns det rent spontant som att man inte har så mycket månaden efter heller..

Det finns ett fåtal tillfällen jag skulle överväga ett mikrolån, om lönen blir fördröjd och ingen människa i min familj kan låna ut pengarna. Alt. om något verkligen, verkligen, verkligen måste betalas en månad och jag vet att det blir mycket pengar över nästa månad. Vilket är i stort sett omöjligt att avgöra då det nästan varje månad verkar dyka upp någon extra kostnad! Nåväl, har ju inte behövt ta några mikrolån ännu så det kan ju inte vara alltför illa ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0