Lite komiskt..

Kan inte låta bli att skratta lite över detta som jag hittade:

Hvis man tenker seg at den politisk korrekte tar seg en tur til en psykolog for å greie ut om sitt hat, ville kanskje samtalen forløpt slik:

- Jaha, og hva feiler det oss?

- Tja, jeg vet ikke helt...oftere og oftere tar jeg meg selv i å ha inkonsistente holdninger...og når andre påpeker at det jeg mener ikke er logisk holdbart blir jeg oppfarende og skjeller dem ut.

- Kan du gi meg et eksempel på slike holdninger?

- Vel, jeg har to naboer; en norsk og en pakistansk. Begge disse denger kona si, men jeg tar bare affære når den norske naboen gjør det, jeg foretar meg ingenting når pakistaneren banker kona si. Når folk spør meg hvorfor, blir jeg sint og kaller dem rasister, selv om jeg jo vet at de ikke er rasister.

- Har du gjort deg noen tanker om hvorfor du handler på denne måten?

- Jeg vet ikke helt. På skolen lærte vi jo at alle kulturer er like mye verdt, men at vår egen kultur har forårsaket all fattigdommen og elendigheten i verden. Kanskje bærer jeg på en slags skyldfølelse...

- Hmm, interessant...fortell om skyldfølelsen din.

- Jeg tror kanskje at den sublimeres til hat; hat mot mye av det den vestlige kulturen har medført: kapitalisme, teknologi osv. Kanskje overkompenserer jeg ved trykke alle andre kulturer ukritisk til mitt bryst...

- Hmm...ja, sannsynligvis lider du av noe som heter politicum correctum, eller PC. Det er en av våre mest vanlige folkesykdommer, eller livsstilssykdommer, om du vil.

- Er det alvorlig? Kan det kureres?

- Den kan kureres om det oppdages i tide...og om pasienten er samarbeidsvillig. Ut fra det du har fortalt, din evne til selvinnsikt, tror jeg ikke du skal bekymre deg. Dette skal vi nok kurere. Jeg setter opp en time neste uke til samme tid, imens bør du nok la være å lese venstreorienterte aviser og tidsskrifter.

- OK. På gjensyn.

- På gjensyn



Read more: http://www.swedenconfidential.info/2012/02/09/nar-det-slog-slint-i-huvudet-pa-pk-karringen/#ixzz1uMjVbX7B

Kommentarer
Postat av: Mia

hahahaha :D

2012-05-09 @ 12:35:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0