Vårbruket i full gång!

Som sonen hade sagt, har ägnat veckan åt att tvätta och ställa fram diverse trädgårdsmöbler och rensa ur Ligusterhäcken vilket gick fortare än förväntat (tackar mig själv för föregående års ordentliga rensning och täckbarkning)!
Förstår mig inte på dem som haft det här huset innan vi köpte det, HUR(?) kunde dem röra till det så i en trädgård? Förstår mig dock lika lite på sambon som rev upp varenda träd och buske utom 3 buskar som jag räddade likt en trädkramare ;)

Innan jag för några år sen påbörjade vägen mot en något sånär organiserad rabatt så fanns där en salig blandning av blomster. 3 olika sorters rosbuskar, lavendel, höstaster, lite olika blomlökar, en smultronplanta nertrycka i en liten rabatt utan kanter.
Vill ni gissa om det blev bättre när jag då började knöla ner ännu fler vårlökar, satte ännu en sorts ros och flyttade dit blommor från andra rabatter som skulle slås igen? Svar: NEJ.

Med andra ord så var det hög tid att göra något åt detta och med min otålighet så innebar detta nu, helst igår. Varför jag av någon anledning tyckte det var en bra idé har jag ingen aning om men nu står jag här, halvvägs igenom rabatten, allt uppgrävt, har sparat lökarna som ska ner igen. Sparade också rosbuskarna som troligtvis doneras till mamma eftersom växtmord tydligen är straffbart :O Min stora fråga är hur alla betongklumpar och stenar hamnat i rabatten? Med dessa mängder borde inget ogräs ha kunnat ta sig upp till ytan, än en gång trodde jag tydligen fel...

Nähä nu får jag väl ta och försöka hinna igenom den andra halvan av rabatten och forsla bort högarna med sten och ogräs eftersom gubben ogillar högar med trädgårdsavfall liggande. Borde inte det förresten gälla oupplockad tvätt på golvet också? För det gillar ju inte jag att varken se eller plocka upp!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0