När man minst anar det?

Just som jag trodde att jag hade idétorka för dagen och skulle lämna bloggen orörd så kom jag över en kort info på en film som jag började fundera lite över:

"En grupp excentriska trumslagare verkställer en serie musikaliska attacker mot staden och spelar på allt utom vanliga instrument. En tondöv, musikhatande polis börjar utreda fallet och hans jakt på de musikaliska terroristerna förvandlas snart till en personlig vendetta."

Miljoner var frågorna som dök upp, lika många miljoner mindre svar fick jag.
Hur tänkte han som skrev manuset? Hade det spelat någon roll om polisen hade absolut gehör? Hade detta gjort honom mindre musikhatande? Hur stor är chansen att vi blir musikaliskt attackerade i verkligheten? Är det vad Sean Banan gör, musikalisk attack? Eller Justin Bieber? Hur blev vändningen en personlig vendetta, tog polisen det plötsligt personligt att dem spelar kasst, trots att han hatar musik? Eller ändrade han sig? Typ började uppskatta vanlig musik som inte ses som en musikalisk attack i brist på sådan? Vad är det för instrument dem spelar som är allt utom vanliga? Glasflaskor fyllda med olika nivåer vatten? Fruktflöjter à la någon reklam för frukt som satt uppklistrat i hela Kalmar för några veckor sen?

Frågorna är som sagt många och ju mer jag funderar, ju mer känner jag att jag måste se filmen? Sound of Noise heter den och går på Canal+ First mellan 23.05-01.00 så sannolikheten att jag kommer se den är minimal. Om någon mot förmodan vet vilken film detta är och har orkat stanna filmen igenom utan att zappa vidare så kanske ni kan berätta vad som hände?!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0