15 minutes of fame?

Borde vara överskridna vid det här laget, senast i raden av omnämnanden så har Sverigedemokraten Thoralf Alfsson tagit med både min insändare (Ölandsbladet) och föregående artikel på sin blogg. Vet dock inte om jag ska tycka att det är bra eller dåligt? Sticker inte under stol med att SD är det parti som jag ligger närmast men känner kanske att Thoralf har en lite för extrem åsikt för min smak. Har ju egentligen inte så stor koll på vad han har och inte har kläckt ur sig så jag säger varken bu eller bä i nuläget!
Undrar förresten hur mycket skit man får nu när man öppet skriver att man inte har något emot SD, snarare tvärtom?
Dem som skriker rasist rakt ut nu kan jag rekommendera att gå in på SD's hemsida för att gå igenom deras partiprogram lite mer noggrant. Det är definitivt inga extrema saker dem vill åstadkomma utan rätt så sunda idéer. Själv ser jag SD som en relativt normal reaktion på övriga partiers nonchalans över samhällsutvecklingen i stort.

Jag tror t.ex. inte att det är så många som vill att de flesta upphandlingar som görs idag går nästan enbart på pris och struntar i kvalitet = dem äldre får inte dem vård de behöver (och framförallt förtjänar?), jag tror att väldigt många människor inte är så jätteförtjusta i att man som förälder får ta en allt större ansvar för barnens skolgång (bra om man är engagerad såklart men att sitta flera timmar varje kväll för att lära barnen det dem skulle fått lära sig i skolan?) när resurser i skola och dess stödinsatser skärs ner utan hejd.
Samtidigt som politikernas arvoden höjs, bensinskatter och elpriser skjuter i höjden utan att något görs, men vi vanliga Svenssons kan inte ens jobba obekväm arbetstid och ha kommunal barnomsorg eftersom kommunpolitikerna tycker att det är viktigare att lägga massor av miljoner på att "snygga till" torget. Är det för att kommunhuset har utsikt över torget månntro?

Skulle förmodligen kunna skriva en hel uppsats om hur snedvridet samhället blivit och hur mycket jag ogillar hur politikerna på lokal nivå hanterar kommunens skattepengar, det får dock bli en annan gång, börjar bli sent för djupa tankar nu :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0