Tillbaka på land igen

Och jag som trodde att det skulle finnas massor med tid till åtminstone ett blogginlägg på bussen? Tji fick jag, hade en vild och galen unge att hålla styr på och knappt en lugn minut på hela dygnet, verkligt härlig semester.. :S

Vilket osökt för oss in på det här med barn och deras utveckling/uppfostran/whatever, eller något i den stilen iallafall.. För är det normalt att barn kör med svaret "DU HAR INTE SAGT att jag inte får göra det"? Typ som att man i normalfallet säger eller skriver upp varenda regel som ska tillämpas? T.ex. att man inte smäller till någon rakt i ansiktet? Ska man verkligen behöva säga till om sånt? Och vart f-n kommer det ifrån? Att jag är född med temperament är en sak men slå folk i ansiktet gör jag inte och inte gubben heller för den delen? Så var finns boven? Cartoon Network? Ännu mer skrämmande är nästan just det svaret man får, att man inte sagt till om att man inte får göra det.. Behöver man inte tänka själv nu heller om vad som kan tänkas är rätt eller fel? För jag antar att även en 5-åring borde förstå att man inte slår andra till höger och vänster eller övervärderar jag hans förmåga kanske?? Tips mottages TACKSAMT!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0